Bizi Takip Edin:   

Avrupa Reklam
GenelDaha Dikkat Çeken Tabelalar İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler

Daha Dikkat Çeken Tabelalar İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler

Bir tabelanın tüketiciler tarafından ortalama okunma süresinin 3 saniye olduğunu biliyor muydunuz? Yani akılda kalıcı olmak için yalnızca 3 saniyeniz var ve bunu en iyi şekilde değerlendirmeniz gerekiyor. Peki ama nasıl? Elbette ki daha dikkat çekici tabelalar tercih ederek. Ve sonraki soru geliyor; peki bunu nasıl sağlayacaksınız? 3 saniye kuralı gözünüzü korkutmasın, sadece doğru tabelayı seçmeniz ve bunu yaparken de bazı noktalara dikkat etmeniz yeterli. Avrupa Reklam ekibi olarak bu 3 saniyeyi kendi lehinize çevirmenizi sağlayacak çok değerli ipuçları paylaşacağız şimdi sizlerle. Hazırsanız, başlıyoruz…

1 – Önce Amacınızı Belirleyin

Somut noktalara değinmeden önce en iyi tabela modelini bulmanın yolu amacınızı belirlemekten geçiyor. Amaçlarınız, hedefleriniz ve hedef kitleyi belirlemeniz bu noktada önemli. Tabela tasarımı, ışıklı tabela mı, ışıksız tabela mı gibi konulara karar vermeden önce hedeflerinizi ortaya dökmeniz sizi bir adım öne taşıyacaktır. Ne istiyorsunuz; marka bilinirliği mi, insanlar görsün hemen o an mağazanıza mı koşsun, marka imajınız mı sağlamlaşsın, kimleri hedefliyorsunuz? Tüm bu soruların cevabı sizin için en iyi tabela modelinin hangisi olduğunu bize söyleyecek.

2 – Mutlaka Bir Mesajınız Olmalı

Sözcüklerin sihirli gücünden yararlanmanız gerekiyor. Yayınlayacağınız mesaj hem amacınızı hem de hangi alanda hizmet verdiğinizi net bir şekilde yansıtmalı. 3 saniye kuralını yeniden hatırlatmakta fayda var. İnsanların tabelanızı fark etmesi ve mesajınızı algılayabilmesi için karmaşık ve çok yazı karakteri içeren tabelalardan kaçınmanızı tavsiye ediyoruz. İdeali 7 ya da daha az sözcük kullanmaktır.

3 – Tabela Tasarımı

Tabelanız markanızın hedef kitlenize seslendiği bir materyal. Yani aslında tabelanız sayesinde insanlarla konuşuyorsunuz. Bu nedenle tabela tasarımının hem markanızı doğru bir şekilde yansıttığından hem de dikkat çekici olduğundan emin olmalısınız.

4 – Font ve Renk Kullanımı

Aslında her ikisi de tabela tasarımının bir parçası ancak her ikisinin etkisi de tahmin ettiğinizden daha büyük olduğu için ayrıca belirtmek istedik. Şimdi font dediğimiz şey, vermek istediğiniz mesajın altını dolduran çok değerli bir unsur. Ayrıca marka karakterinizi de doğrudan etkiliyor. Bir font markanıza resmiyet katabileceği gibi samimiyet de katabilir. Markanızın çizgisini kullanacağınız font belirler. Renklerde ise en etkin sonucu alabilmek için karşıtlık yani kontrast yaratmanız gerekir. Mesela biz, tabela tasarım aşamasında markanızın tüm tasarımsal süreçlerini profesyonelce projelendirerek sizlere sunuyoruz.

5 – Seçeceğiniz Tabela Türü

Tüm bunların ışığında son olarak markanız için en iyi tabela modelini seçebilirsiniz. Tabela modelini seçerken, tabelanızın sergileneceği konum, boyut gibi özellikler de önem taşıyor. Işıklı tabela gibi neon ya da LED içeren tabelalar haliyle çok daha dikkat çekici tabela modellerinden. Ayrıca pek çok tabela modelinin ışıklı versiyonları da üretilebiliyor.

Avrupa Reklam olarak markanız için en iyi tabela modelini sizler için tasarlıyoruz. Alanında uzman ekibimiz tarafından aşama aşama projelendirilen tabelalarımız ile mesajınızı hedef kitlenize en etkili şekilde ulaştırıyoruz. Markanızı bir adım daha öne taşımak için bizimle iletişime geçin.

Bir Yorum Yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir