Bizi Takip Edin:   

Avrupa Reklam
GenelTabelanın Yapım Süreci

Tabelanın Yapım Süreci

Markanızın reklam ve tanıtımını yapmak, hedef kitlenizi markanıza yönlendirmek, kampanyalarınızı duyurmak, kısacası aklınıza gelebilecek her türlü reklam faaliyetinde tabelalar önemli bir yer tutuyor. Özellikle endüstriyel reklam sektörünün en önemli materyallerinden biri olduğunu söyleyebiliriz tabelalar için. Dolayısıyla tabela nasıl yapılır, hangi aşamalardan geçer, yani işin arka planını anlatmak istiyoruz biraz sizlere. Ama öncesinde endüstriyel reklam kavramını biraz açmak isteriz.

Endüstriyel Reklam Nedir?

Aslında oldukça eskilere dayanan, hatta eskilerin “tabelacılık” dediği bir sektör olan endüstriyel reklamcılık, günümüzde gelişen teknoloji ve mühendislik yöntemleriyle oldukça farklı bir boyut kazandı diyebiliriz. Artık tüm tasarımlar ve üretimler, teknolojiden faydalanılarak hayata geçiriliyor, dolayısıyla teknik bilgi bu sektörde büyük önem arz ediyor. Sağlığa zararlı olabilecek hammaddelerin kullanılmadığı, çevreye karşı bilinçli ve işçi güvenliğinin ön planda tutulduğu bir anlayış söz konusu bu sektörde. Yeni nesil bir yaklaşım benimseyen bizim gibi şirketlerin de daha ön planda olduğu bir sektör diyebiliriz.

Tabela Hangi Aşamalardan Geçer?

Endüstriyel reklamı da kısaca açıkladıktan sonra, bu sektörün en önemli parçalarından biri olan tabela yapım aşamalarından bahsedebiliriz. Her üreticinin benimsediği yaklaşım farklı olacağından, biz kendi aşamalarımızı anlatacağız. Şunu baştan belirtmek isteriz ki, bir marka, kullanacağı tabelada istediği etkiyi yaratabilmek için doğru malzemelerden üretilmiş ve doğru yere konumlandırılmış bir tabela tercih etmesi gerekiyor.

1. Aşama: Planlama

Sürecin ilk aşaması bizim için proje ve planlama süreci oluyor. Çünkü diğer aşamaların başarısının da her şeyden önce iyi bir planlamaya bağlı olduğunu biliyoruz. Tüm proje ve planlama süreçlerinde Autocad, Revit, Corel Draw, Solidworks vs. gibi programlar kullanılıyor. Ayrıca detaylı analiz, koordinasyon ve teknik çizim aşamalarından da geçiliyor. Bu aşamada sırasıyla önce ihtiyaçlar sıralanıyor, olanaklar araştırılıyor, seçenekler belirleniyor, en uygun seçenekte karar kılınıyor ve plan hedefleri saptanıyor. Sonrasında ise modelleme, yani tasarım aşamasına geçiliyor.

2. Aşama: Modelleme ve Sunum

Modelleme ve sunum aşamasında ilgili görsel sunum, modelleme veya maket seçenekleri ile ilgili düzenlemeler yapılıyor ve markanın onayına sunuluyor. Bu aşamada 3dsMax, Photoshop gibi programlardan yararlanılıyor. Ayrıca 3d yazıcılardan veya dijital baskıdan da faydalanılabiliyor. Markadan onay alındığında ise maliyet analizi aşamasına geçiliyor.

3. Aşama: Maliyet Analizi

Tüm teknik özellikleri ve sunum dosyaları hazırlanan tabelalar için bir maliyet analizi yapılıyor. Burada kullanılacak iş gücünü, hammaddeyi, montaj ve teslimat maliyetlerini, garanti ve servis sorumluklarını baz alıyoruz. Üretim aşamasına geçmeden önceki son adım, markadan bütçe onayı almak oluyor. Proje her şeyiyle onaylandıktan sonra 4. aşamaya, yani üretim aşamasına geçiliyor.

4. Aşama: Üretim

Burada ilk aşamada hazırlanan plana sadık kalınarak ilerleniyor ve üretim aşaması başlatılıyor. Tüm üretim aşamaları; dijital baskı, aplikasyon, demirhane, elektrik & elektronik, kesim & ebatlama, plastik işleme ve toplama departmanları ile birlikte ilerletiliyor. Her bir departman, tabelanın üretiminde farklı bir uzmanlığa sahip. Saydığımız bu departmanlar arasında hayata geçirilen tabelalar, montaj ve teslimat aşamalarına geçmek üzere hazırlanmaya başlanıyor.

5. Aşama: Teslimat ve Montaj

Artık tabela yapım sürecinin son aşaması olan teslimat ve montaj aşamasına geçebiliriz. Bu aşamada tabela, ilk aşamada belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda, keşfi yapılan alana uygun araç ve ekipmanlarla monte ediliyor. Elbette ki bu aşamada; personellerimizin iş güvenliğini, ilkyardım vs. gibi konularla ilgili eğitimli ve sertifika sahibi olmasını önemsiyoruz.

6. Aşama: Bakım

Avrupa Endüstriyel Reklam olarak bizlerin ürettiği tabelalar zaten 2 yıl garantili oluyor. Özellikle IoT sistemine sahip ürünlerimizde arıza tespitleri anlık olarak sistemimize bildiriliyor ve 24 saat içinde geribildirim sağlanıyor. IoT sistemi olmayan ürünlerde ise markanın talebine göre bakım ve onarım işlemleri gerçekleştiriliyor. Ayrıca kullanım ömrü dolan ürünlerde de gerekli bakım hatırlatmaları tarafımızca yapılıyor ve gerekli işlemlere vakit kaybetmeden başlanıyor.

Bir Yorum Yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir