Bizi Takip Edin:   

Avrupa Reklam
GenelHer Firmada Reklam Tabelası Olmalı Mı?

Her Firmada Reklam Tabelası Olmalı Mı?

Bu soruya kısaca evet cevabı vererek başlayalım. Çünkü reklam tabelası, sandığımızdan çok daha büyük bir etkiye sahip. Hem markanız ya da işletmeniz hakkında vermek istediğiniz mesajı tüketiciye çok kolay bir şekilde aktarmanızı sağlıyor hem de tüketiciyi doğru bir şekilde yönlendiriyor. Dolayısıyla evet, bir reklam tabelasına sahip olmanız markanızı bir adım önce taşıyacak unsurlardan biridir.

Olaya biraz da istatistiksel yaklaşalım. Yurt dışında yapılan araştırmalara göre reklam tabelalarının marka bilinirliğini arttırma yönünde %47,7 oranında bir etkisi olduğu ortaya çıkmış. Ayrıca satışları %30 oranında da arttırdığı saptanmış. Müşteri deneyimini iyileştirme ve marka sadakatini arttırmaya yönelik de iyileştirici sonuçları var. Peki, bir reklam tabelası bunu nasıl yapıyor?

1. Reklam Tabelası Markanızla Bağdaşıyor Mu?

Eğer bu sorunun cevabı evetse, büyük bir avantaj sahibi olduğunuzu baştan belirtmekte yarar var. Çünkü reklam tabelası, markanızın doğru mesajı, doğru tüketiciye, doğru zamanda tanıtmasına olanak sağlıyor. Hatta AVM’lerde bu avantaj daha bile yüksek. Mesela tüketiciler markanızla bağdaşan bir reklam tabelası gördüklerinde sizinle daha çabuk bağ kurabiliyorlar. TV ya da radyo reklamlarının etkisinden daha yüksek bir etki söz konusu burada.

2. Kişiselleştirilmiş Reklam Tabelaları

Yani kullanacağınız reklam tabelası ile tüketicinizle siz de uyum sağlayabiliyorsunuz. Geleneksel reklam platformlarında bunu yapmak daha zor. Mesela yol kenarı tabelaları, sabah işe giden tüketiciyi trafiğin ortasında yakalayabiliyor. Cadde üzerindeki mağaza tabelaları ise etkili bir tasarım ile tüketiciyi kendinize çekmenizi sağlayabiliyor. Dolayısıyla kişiselleştirilmiş tabelalar ile tüketicilerinizin ihtiyaçlarına cevap vermeniz daha büyük bir olasılık.

3. Tabelalar Her Zaman Dikkat Çekicidir

Tüketicilerin reklama doyduğu ve artık onları görmezden gelmeye elverişli olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Çünkü bizleri çevreleyen milyonlarca reklam var ve bu yüzden artık onları filtreleme kabiliyetimiz gelişti. Ama reklam tabelalarının hala daha dikkatimizi çekme ve tutma kabiliyetleri oldukça yüksek. Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden biri olan Nielsen verilerine göre, tüketicilerin %75’i bir önceki ay gördükleri reklam panolarını hala daha hatırladıklarını belirtmiş. %55’i ise o marka ile etkileşimde kalmaya devam ediyor.

İlginizi Çekebilir: Mağaza Tabelası Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

4. Tüketicilere Seçim Hakkı Tanıyor

Bu ne demek? Geleneksel reklamcılıkta, tüketiciyi sürekli empoze eden bir ortam bulunuyor. Ancak tabelalar, tüketicilere kontrolün kendilerinde olduğunu hissettiriyor çünkü seçim hakkı aslında onlara ait. İçeriğin kendilerine hitap etmeleri durumunda da tercihlerini yapmış oluyorlar aslında. Tüketiciye seçim hakkı vermek, reklamınızın dayatma olmadığı hissiyatını veriyor. Zorlayıcı reklamların yarattığı olumsuz duyguları istemsizce azaltmış oluyorsunuz. Tüketici, sizinle değil de kendi değerleriyle etkileşime giriyormuş gibi hissediyor.

5. Talep Etmek Yerine Dikkat Çekmek

Aslında dönüp dolaşıp iyi bir müşteri deneyimine bağlamamız kaçınılmazdı. Tüketicilere duymak istemediği alakasız mesajlar vermek yerine, doğru zamanda daha dikkat çekici olmayı hedeflediğinizde aslında kazanmış oluyorsunuz. Eğlendirmek, bilgilendirmek, eğitmek ve tüm bunları yaparken ikna etmek tamamen sizin elinizde.

6. Reklam Tabelası ile Çekici Bir Reklam Deneyimi

Tabelanın avantajı şu; tüketicilere daha iyi, ilginç, eğlenceli ve ilgi çekici bir reklam deneyimi sunuyor. Bu ilkeler çerçevesinde bir tabela sipariş ettiğinizde, bu yatırımdan sonuna kadar yararlanmamanız için hiçbir sebep yok. Bu ilkeleri doğru şekilde tabelanıza yansıtmak için ise yapmanız gereken tek şey hedef kitlenizi doğru analiz etmek.

7. Reklam Tabelası ve 3 Temel Nokta

Tabelanızdan maksimum düzeyde yararlanmak için aslında bu 3 temel unsura dikkat etmeniz yeterli olacaktır.

Yerleşim: Tabelanızı konumlandıracağınız yeri seçmek için doğru tüketici profilini hedef aldığınızdan emin olmanız yeterli. Mesela 18-25 yaş arası işsiz erkekleri hedefliyorsanız, tabelanızı yol kenarında konuşlandırmanızın size bir yararı olmayacaktır.

Tasarım: Tabela tasarımı, mesajı tamamlayan en önemli unsurdur. Çünkü zaman kısıtlı ve sizin saniyeler içinde dikkat çekmeniz gerekiyor. Doğru bir ekip işte bu noktada önemini gösteriyor.

Mesaj: Mesajınızı doğru bir şekilde aktarmak için tam 8 saniyeniz var. İyi bir izlenim elde etseniz de, asıl sağlamak istediğiniz etkiyi mesajınızla yaratmış olacaksınız, bunu unutmayın.

Şimdi tüm bu açılardan düşündüğümüzde, reklam tabelalarının aslında ne kadar etkili olduğunu bir kez daha görebilirsiniz. Markanız ve işletmeniz için en etkili tabelayı birlikte yaratmak isterseniz buradan bizimle iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca bu tarz içeriklerden hemen haberdar olmak isterseniz de bizi Instagram’dan takip etmeyi unutmayın.

Bir Yorum Yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir